یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ |۱۲ صفر ۱۴۴۶ | Aug 18, 2024
ماندگاری در موکب

حوره/ اربعین مردم دنیا و فطرت های آنان را بیدار می کند و باعث می شود همه مردم و آزادی خواهان جهان زیر پرچم امام حسین علیه السلام جمع می شوند که این نعمت بزرگ الهی واقعا جای شکر دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه؛ حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری امروز در سخنرانی معارفی که بعد از نماز ظهر و عصر در حسینیه فاطمه الزهرا سلام الله علیها موکب آستان حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار شد به اهمیت و جایگاه اربعین و نقش آن در بیداری امت ها و ملت های جهان اشاره کرد و گفت: اربعین ما را به ظهور حضرت حجت (عج) می رساند. اربعین نام امام حسین(ع)، امام زمان (عج) و مکتب اهل بیت علیهم السلام را جهانی می کند.

وی افزود: اربعین مردم دنیا را برای مبارزه با ظلم آمریکا، اسرائیل و انگلیس و دفاع از مردم مظلوم غزه آماده می کند؛ غزه ای که دو هزار و هفتصد شیرخواره شهید داده است، چهل هزار شهید داده و چند هزار مفقود داشته است.

سخنران این مراسم خاطرنشان ساخت: اربعین مردم دنیا و فطرت آنان را بیدار می کند و باعث می شود همه مردم و آزادی خواهان جهان زیر پرچم امام حسین علیه السلام جمع شوند که این نعمت بزرگ الهی واقعا جای شکر دارد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری خاطرنشان کرد: اربعین به برکت خون شهدای انقلاب؛ شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم چند ده میلیون نفر را برای کربلا آماده می کند این بشارت ظهور امام عصر (عج) است.

وی با اشاره به آیه "وَنُرِیدُ أَن نَّمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ" تاکید کرد: خدای متعال اراده کرده که ظهور را محقق سازد همه باید امیدوار باشیم و خود را برای ظهور آن حضرت آماده کنیم، اگر ظهور قابل تعجیل است حتما قابل تاخیر نیز هست لذا نباید بی تفاوت باشیم کسل و تنبنل نبوده و کارهایی که ظهور را به تاخیر می اندازد را انجام ندهیم.

سخنران مذهبی گفت: منتظر امام معصوم (ع) باید خسته از ظلم بوده و تشنه عدالت باشد و هر فردی به مراسم پیاده‌روی اربعین می‌رود بی‌شک تشنه عدالت حضرت مهدی(عج) است و از ظلم خسته شده است.

وی با تأکید بر اینکه هر زائر پیاده‌روی اربعین باید ظلم موجود در جهان و استکبار جهانی را افشا کند، تصریح کرد: ویژگی اول اربعین تربیت‌ رزمنده برای امام زمان(عج) است.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با اشاره به اینکه اربعین، مبارزه با این روش دشمن و رساندن حرف حق به گوش مردم جهان است، بیان کرد: دشمن نمی‌تواند امام حسین(ع)، عاشورا و عزاداری را از ما بگیرد پس با ایجاد انحرافات و… می‌خواهد روح اصیل عزاداری را گرفته و از هدف اصلی دور کند که باید مراقب باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha